Dralion

Dralion ist die Verschmelzung aus 3000-jähriger chinesischer Zirkustradition und dem avantgardistischen Ansatz von Cirque du Soleil. Die Show zieht ihre Inspiration aus der fernöstlichen Philosophie mit ihrer ewigen Suche nach Harmonie zwischen Mensch und Natur. Der Name der Show leitet sich von ihren beiden wichtigsten Symbolen ab: dem Drachen (Dragon), der den Osten repräsentiert, und dem Löwen (Lion), der für den Westen steht.

In Dralion nehmen die vier Elemente, die die natürliche Ordnung aufrechterhalten, menschliche Form an. In seiner körperlichen Form hat jedes Element eine symbolische Farbe: Blau wie Luft, Grün wie Wasser, Rot wie Feuer und Braun wie Erde. In der Welt von Dralion verschmelzen Kulturen, Mensch und Natur werden eins, und es herrscht Gleichgewicht.

Auf Tournee in Kanada, USA

Dralion - Set Design

A mammoth structure creates the huge backdrop that dominates the stage. This metallic set piece is 60 feet wide and 26 feet tall and is suggestive of a futuristic Chinese temple or a giant plate of medieval armor.

The most imposing feature is the wall which spans the full length of the stage. Covered with perforated aluminum tiles, the wall is strong and resilient while giving the impression of being light and flexible. The six giant claws attached to the structure allow artists to climb and suspend themselves from the wall.

Three concentric aluminum rings are suspended high above the stage. The first serves as a catwalk for performers and technicians. The second is used to support technical and acrobatic equipment, including the enormous lantern that descends at the end of the first half of the show. The third ring is used to move performers up, down and through the world of Dralion.