Quidam

Quidam: ein namenloser Passant, eine einzelne Figur, die an einer Straßenecke verweilt, eine Person, die vorbeieilt. Es könnte jeder ... oder irgendjemand sein. Jemand, der in unserer anonymen Gesellschaft kommt, geht und lebt. Eine einzelne Person in einer Menschenmenge. Ein Teil der schweigenden Mehrheit. Der Teil in allen von uns, der aufschreit, singt und träumt. Das ist der "Quidam", den der Cirque du Soleil zelebriert. Ein junges Mädchen schäumt vor Wut - sie hat alles gesehen, was es zu sehen gibt und ihre Welt hat jegliche Bedeutung verloren. Ihr Verdruss zerstört ihre kleine Welt und sie findet sich wieder im Universum von Quidam. Ein fröhlicher Begleiter schließt sich ihr an, ebenso wie ein weiterer Charakter, etwas mysteriöser, der versuchen wird, sie mit dem Wunderbaren, dem Verwirrten und dem Erschreckenden zu verführen.

Auf Tournee in Portugal, Spanien, Rumänien, Slowakei, Ungarn, Dänemark, Niederlande, Norwegen, Finnland, Litauen, Weißrussland, Russland, Estland, Israel

Quidam - Costumes

Quidam is the first show to use everyday clothing – though adapted – in its acrobatic acts. The broken colours used for the costumes – from blue to pink tones – create a dramatic effect and add to the show’s gloomy overall atmosphere. The basic material used for nearly all the costumes is stretch linen – a new innovation that gives them a worn look. Other materials used include leather, jute, linen crepe, wool, velvet and 42 types of cotton.

Facts

• There are approximately 250 costumes, 500 costume accessories and 200 to 300 pairs of shoes in Quidam.
  • Each artist has between 2 and 7 costumes.
  • Each costume is specifically designed for the artist and there are two spares of every costume.
  • The costumes of the Banquine troupe in the first and second part of the show have the same design but different colours. In the first half of their performance, they are more colourful, representing characters in a real world. In the second half, the colours of the costumes are muted, representing life after war and tragedy.
  • There are 20 wigs used in Quidam, which are made from natural and synthetic hair and are styled for every show.
  • All the shoes are hand-painted to blend in with the colours of the costumes. These shoes are retouched and painted before every performance. There are 30 hats in Quidam including the bowler hat of the Quidam character which Zoe uses to enter the magical world.
  • The Quidam tour travels with washers and dryers to allow the wardrobe staff to care for the costumes. All costumes are washed daily.
  • The Quidam wardrobe team is responsible for maintaining and repairing all costumes. Costumes can last anywhere between 6 months to 2 years.
  • Eighty percent of the fabrics are custom-dyed. These fabrics are usually white and are hand-dyed and printed in custom colours in the Montreal costume workshop.