Perskamer

Persmateriaal

Cirque du Soleil stelt informatiemappen beschikbaar aan de pers over de verschillende shows en over het bedrijf.

Corteo

Corteo, wat 'processie' betekent in het Italiaans, is een vrolijke stoet, een feestelijke parade vanuit het perspectief van een clown. In de show smelt de passie van de acteurs samen met de elegantie en de kracht van onze acrobaten. Zij nemen het publiek mee naar een theatrale wereld vol entertainment, comedy en spontane actie in een mysterieuze ruimte tussen hemel en aarde.

De clown stelt zich zijn eigen teraardebestelling voor in een carnavalssfeer, terwijl zorgzame engelen stil de wacht houden. In de show worden groot en klein, spot en tragiek, en de magie van perfectie en de charme van imperfectie naast elkaar gezet als toonbeeld van de kracht en kwetsbaarheid van de clown, maar ook van zijn wijsheid en vriendelijkheid. Het is een uiting van de menselijke trekken die wij allen bezitten. De muziek, bij tijden uitgelaten en speels, maakt van Corteo een tijdloos feest waarin de illusie de realiteit tart.

Downloaden

Reist rond in Peru, Costa Rica

Corteo - Acrobatic & Rigging Material

Corteo features a variety of innovative acrobatic equipment elements that were invented at Cirque du Soleil and designed to mesh seamlessly with the set design.

• The “Paradise” act brings together two circus skills that have never been combined before: the Korean Cradle and the Tramponet (a combination of trampoline and safety net). The artists are thrown between three Korean Cradle stations placed at an unprecedented distance from each other, and rebound off the Tramponet, which is 30 m long.
  • The “Tournik” consist of a steel frame and twin high bars mounted on the stage turntables.
  • The “Lustres” are giant chandeliers that float in mid-air above the stage. They are decorated with some 4,000 sparkling “jewels” and garlands of reflective acrylic spheres.
  • • There are three custom-built ladders in the show, each designed to meet a different acrobatic demand. They include a bungee ladder and a tall ladder which is almost 4.5 m high.