Perskamer

Persmateriaal

Cirque du Soleil stelt informatiemappen beschikbaar aan de pers over de verschillende shows en over het bedrijf.

Corteo

Corteo, wat 'processie' betekent in het Italiaans, is een vrolijke stoet, een feestelijke parade vanuit het perspectief van een clown. In de show smelt de passie van de acteurs samen met de elegantie en de kracht van onze acrobaten. Zij nemen het publiek mee naar een theatrale wereld vol entertainment, comedy en spontane actie in een mysterieuze ruimte tussen hemel en aarde.

De clown stelt zich zijn eigen teraardebestelling voor in een carnavalssfeer, terwijl zorgzame engelen stil de wacht houden. In de show worden groot en klein, spot en tragiek, en de magie van perfectie en de charme van imperfectie naast elkaar gezet als toonbeeld van de kracht en kwetsbaarheid van de clown, maar ook van zijn wijsheid en vriendelijkheid. Het is een uiting van de menselijke trekken die wij allen bezitten. De muziek, bij tijden uitgelaten en speels, maakt van Corteo een tijdloos feest waarin de illusie de realiteit tart.

Downloaden

Reist rond in Peru, Costa Rica

Corteo - Costumes & Props

To create over 260 costumes for Corteo’s cast, Costume Designer Dominique Lemieux set out to accentuate the natural beauty of the artists.

• She used more than 900 different fabrics, concentrating on natural fibres such as silks, linens, cottons and lace in a subtle colour palette that includes blues, pinks, fuchsia and gold with appliquéd spangles and jewels.
  • Many of the fabrics were dyed and airbrushed to give them a patina of age.
  • Every show day, 12 to 16 hours of ironing is needed to prepare the costumes.
  • There are 40 angels in Corteo and 4 types of angels: Arc Angels, Little Angels, Grand Angels and Auguste Angels.
  • The smallest shoe size in the show is a children’s size 3 and the largest is an 18 EEE.