Perskamer

Persmateriaal

Cirque du Soleil stelt informatiemappen beschikbaar aan de pers over de verschillende shows en over het bedrijf.

Quidam

Quidam: een voorbijganger zonder naam, een eenzame figuur op een hoek van de straat, een persoon die voorbijsnelt. Het zou iedereen kunnen zijn. Iemand die komt, die gaat, die leeft in onze anonieme gemeenschap. Een lid van de massa, van de zwijgende meerderheid. Degene die het uitschreeuwt, zingt en droomt in ons eigen innerlijk. Dat is de "quidam" die door Cirque du Soleil in het zonnetje wordt gezet.

Een jong meisje raast en tiert; ze heeft alles al gezien wat er te zien is. Haar leven heeft alle betekenis verloren. Door haar woede verplettert ze haar kleine wereld en komt terecht in het universum van Quidam. Ze wordt vergezeld door een vrolijke metgezel en een mysterieus personage. Beiden proberen haar te verleiden met het wonderbare, het verwarrende en het angstaanjagende.

Downloaden

Reist rond in Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje, Slowakije, Hongarije, Denemarken, Finland, Litouwen, Wit-Rusland, Israël

Quidam - Music

Benoit Jutras’ passionate and intense music is performed live at every show by six musicians playing a wide variety of instruments such as the violin, cello, percussions, saxophone, electric and classical guitars and keyboard.

In Quidam, Cirque du Soleil takes a new approach to vocals. For the first time, the fragility of a childlike voice combines with the strength of a man’s voice to create a powerful blend of sensitivity and intensity.

The musicians follow the artists’ movements and ensure they are in sync with the act.