Perskamer

Tickets voor Varekai te koop!

maandag 15 maart 2010
Varekai

Van 29 juli tot 29 augustus 2010 verrijst in Oostende de witte "Grand Chapiteau" voor Varekai. Tickets voor deze spectaculaire show van Cirque du Soleil zijn vanaf vandaag te koop via www.cirquedusoleil.com.

Voor het eerst in Oostende

Na een succesvolle Antwerpse wereldpremière in 2007, met meer dan 160.000 bezoekers, keert Varekai deze zomer terug naar België. Cirque du Soleil was in 2003 (Saltimbanco) en 2005 (Dralion) al eerder te gast in Oostende. De voorstellingen konden toen telkens op meer dan 100.000 bezoekers rekenen. In juli 2010 zal Cirque du Soleil dus opnieuw haar tenten opslaan op het terrein aan de Fortstraat op de Oosteroever, waar ook in 2005 de shows plaatsvonden.

Over de show

Het woord Varekai betekent 'waar dan ook' in het Romani, de taal van de zigeuners, de universele nomaden. Deze productie is een eerbetoon aan de nomadische ziel, aan de geest en de kunst van de circustraditie, en aan de eindeloze passie van degenen die op hun zoektocht het pad volgen dat naar Varekai voert.

Diep in het bos, op de top van een vulkaan, bestaat een wonderlijke wereld, een wereld waar het onmogelijke mogelijk is. Deze wereld heet Varekai. Het verhaal van Varekai begint wanneer er een eenzame jongeman uit de lucht komt vallen. Wanneer hij in de duisternis van een magisch woud belandt en in een caleidoscopische wereld vol fantasiewezens terechtkomt, stort deze jongeman zich in een avontuur dat zowel absurd als bijzonder is. Precies op deze dag, precies op deze plek begint een schitterende betovering in een bijzondere wereld.

Tickets

Tickets zijn vanaf vandaag te koop via www.cirquedusoleil.com . Varekai is vanaf donderdag 29 juli tot en met zondag 29 augustus 2010 te zien in de witte "Grand Chapiteau" aan de Fortstraat op de Oosteroever.

• Dinsdag tot donderdag om 20u00
  • Vrijdag en zaterdag om 16u00 en 20u00
  • Zondag om 14u00 en 18u00
  • Maandag geen voorstellingen
  • Uitzonderingen: op vrijdag 30 juli en 6 augustus is er enkel een voorstelling om 20u00. Op woensdag 18 augustus is er tevens een voorstelling om 16u00, op dinsdag 24 augustus is er geen voorstelling en op zondag 29 augustus vinden de voorstellingen plaats om 13u00 en 17u00.

Tickets vanaf € 32,50. Voor bedrijfsarrangementen en groepskortingen kan u terecht bij Viktor op het nummer 03 320 84 34 of op info@viktor.be

Over Cirque du Soleil

Cirque du Soleil vierde in 2009 z"n 25ste verjaardag. In 1984 ontstaan uit een 20-tal straatartietsen, vormt Cirque du Soleil vandaag een grote organisatie die vanuit Quebec hoogstaand en artistiek entertainment brengt. Meer dan 5,000 werknemers, vanuit meer dan 50 verschillende landen, maken deel uit van de Cirque du Soleil familie. 1,200 van hen staan ook daadwerkelijk op het podium.

Sinds 1984 konden bijna 100 miljoen bezoekers genieten van een Cirque du Soleil show. In 2010 zullen wereldwijd 19 shows tegelijkertijd te zien zijn. De international hoofdzetel van Cirque du Soleil ligt in Montreal, Canada.

Voor verder informatie over Cirque du Soleil , bezoek www.cirquedusoleil.com .

Voor verdere (pers)informatie gelieve contact op te nemen met:

TWINS | Events & PR
Jeroen Rigole: