Cirque Club

Amaluna

Amaluna entführt die Zuschauer auf eine geheimnisvolle Insel, wo Göttinnen herrschen.

Deren Königin Prospera inszeniert für ihre Tochter, die zur Frau herangereift ist, ein großes Fest. In einem farbenprächtigen Ritual werden Wissen und Werte so von einer Generation an die nächste weitergegeben.

Nach einem von Prospera heraufbeschworenen Sturm strandet eine Gruppe junger Männer auf der Insel. Diese Ankunft löst eine epische und emotionale Liebesgeschichte zwischen Prosperas Tochter und einem mutigen jungen Verehrer aus. Doch ihre Liebe wird zunächst auf die Probe gestellt. Die beiden sehen sich zahlreichen Herausforderungen gegenüber und müssen Rückschläge überwinden, bevor Vertrauen, Glaube und Harmonie siegen.

Auf Tournee in Deutschland

Amaluna - Rollen

• Prospera

Cirque du Soleil | Prospera (character)

Prospera is a shaman with magical powers, but she is very much driven by human emotions. The welfare of her daughter is her most important concern. She knows she must let Miranda find love and make her own way in the world, but she can use her powers to influence the way this comes about, and she will always be a protective force in her daughter’s life.

• Miranda

Miranda is a girl on the brink of womanhood. She’s a romantic, full of fun, enthusiasms, dreams and mischief, who revels in the stimulating world of Amaluna with all of its rich traditions, culture and splendid flora and fauna.

• Romeo

Prospera has a hand in conjuring up the storm that leads to the arrival of a group of young men, and she influences the events that bring their leader, the dashing Prince Romeo, and Miranda together. He is as hungry for true love as she is, but he doesn’t yet know how difficult the path ahead will be.

• Cali

Half-lizard, half-human, all jealous, Cali has known Miranda all her life and although she thinks of him only as a pet, he is in love with her. And he’s determined to prevent Romeo from winning her.

• Moon Goddess

Cirque du Soleil | Amaluna: The Moon Goddess

The Moon Goddess has a strong female presence in Amaluna. She uses her powers sometimes to help and sometimes to hinder the young lovers in their challenge-filled quest for happiness.