Cirque Club

Amaluna

Amaluna entführt die Zuschauer auf eine geheimnisvolle Insel, wo Göttinnen herrschen.

Deren Königin Prospera inszeniert für ihre Tochter, die zur Frau herangereift ist, ein großes Fest. In einem farbenprächtigen Ritual werden Wissen und Werte so von einer Generation an die nächste weitergegeben.

Nach einem von Prospera heraufbeschworenen Sturm strandet eine Gruppe junger Männer auf der Insel. Diese Ankunft löst eine epische und emotionale Liebesgeschichte zwischen Prosperas Tochter und einem mutigen jungen Verehrer aus. Doch ihre Liebe wird zunächst auf die Probe gestellt. Die beiden sehen sich zahlreichen Herausforderungen gegenüber und müssen Rückschläge überwinden, bevor Vertrauen, Glaube und Harmonie siegen.

Auf Tournee in Großbritannien, Niederlande, Deutschland

Amaluna - Musique

Composers Bob & Bill’s mission was to create a unique, raw sound for Amaluna, and to surprise by means of the unexpected.

Guitars are very present and the overall sound is resolutely contemporary. Bass, drums, cello, vocals, keyboards, percussion support the guitars in delivering a direct music without embellishment. “We wanted to unleash the power in the raw state that artists and musicians bring to the stage,” explain Bob & Bill. The musicians share the stage with acrobats at times, which combines perfectly with the energy of the score. Amaluna is the first Cirque du Soleil show with an all-female group of musicians. “We wanted to reflect the guts and intense attitude of these musicians through the music itself,” they add.

Bob & Bill are known for their ability to blur the lines between genres and styles to create an intricately woven visual style. “We created a sound for the show that would follow the emotional line of the acrobatic numbers,” they say. “Each act has its own respiration and rhythm, its own arc – and the music should reflect this. The music is an extension of the soul of a character and an expression in sound of the show’s narrative.”