Cirque Club

Perskamer

Persmateriaal

Cirque du Soleil stelt informatiemappen beschikbaar aan de pers over de verschillende shows en over het bedrijf.

Amaluna

Amaluna neemt het publiek mee naar een mysterieus eiland, geregeerd door godinnen en geleid door de cycli van de maan.

Hun koningin, Prospera, organiseert om te eren dat haar dochter volwassen wordt een ceremonie waarin vrouwelijkheid, vernieuwing, wedergeboorte en balans worden geëerd en worden doorgegeven naar een volgende generatie.

In de nasleep van een storm veroorzaakt door Prospera, spoelt een groep jongemannen aan op het eiland. Dit zet een meeslepend, emotioneel liefdesverhaal tussen Prospera’s dochter en een moedige jonge bewonderaar in gang. Hun liefde zal echter op de proef worden gesteld. Het koppel komt voor verschillende zware beproevingen te staan en ze zullen ontmoedigende tegenslagen te verwerken krijgen voordat ze wederzijds vertrouwen, geloof en harmonie vinden.

Downloaden

Reist rond in

Amaluna - Musique

Composers Bob & Bill’s mission was to create a unique, raw sound for Amaluna, and to surprise by means of the unexpected.

Guitars are very present and the overall sound is resolutely contemporary. Bass, drums, cello, vocals, keyboards, percussion support the guitars in delivering a direct music without embellishment. “We wanted to unleash the power in the raw state that artists and musicians bring to the stage,” explain Bob & Bill. The musicians share the stage with acrobats at times, which combines perfectly with the energy of the score. Amaluna is the first Cirque du Soleil show with an all-female group of musicians. “We wanted to reflect the guts and intense attitude of these musicians through the music itself,” they add.

Bob & Bill are known for their ability to blur the lines between genres and styles to create an intricately woven visual style. “We created a sound for the show that would follow the emotional line of the acrobatic numbers,” they say. “Each act has its own respiration and rhythm, its own arc – and the music should reflect this. The music is an extension of the soul of a character and an expression in sound of the show’s narrative.”