Dralion

Dralion ist die Verschmelzung aus 3000-jähriger chinesischer Zirkustradition und dem avantgardistischen Ansatz von Cirque du Soleil. Die Show zieht ihre Inspiration aus der fernöstlichen Philosophie mit ihrer ewigen Suche nach Harmonie zwischen Mensch und Natur. Der Name der Show leitet sich von ihren beiden wichtigsten Symbolen ab: dem Drachen (Dragon), der den Osten repräsentiert, und dem Löwen (Lion), der für den Westen steht.

In Dralion nehmen die vier Elemente, die die natürliche Ordnung aufrechterhalten, menschliche Form an. In seiner körperlichen Form hat jedes Element eine symbolische Farbe: Blau wie Luft, Grün wie Wasser, Rot wie Feuer und Braun wie Erde. In der Welt von Dralion verschmelzen Kulturen, Mensch und Natur werden eins, und es herrscht Gleichgewicht.

Auf Tournee in Kanada, USA

Dralion - Rollen

• Azala (Luft)

Azala is the goddess of Air. She is the guardian of the sun and immortality, floating above timeless space in hues of blue.

• Gaya (Erde)

Gaya is the goddess of Earth. She possesses within her human warmth (fire) and the cool, fresh vitality of life (water). She adorns herself in ochre.

• Oceane (Wasser)

Oceane is goddess of Water. As queen of movement she controls, through the art of dance, the movement of the oceans. Her universe is green.

• Yao (Feuer)

The guide to the fiery demons, he commands the rhythm of the show. He symbolizes both good and evil. He sees life in vivid red.

• Die Clowns

All is well in the best of worlds. However, these clever clowns manage to push this otherwise harmonious universe just slightly off-kilter.

• Der kleine Buddha

The Little Buddha is the chosen child. Although it possesses special powers that will allow it to eventually become an Âme-Force, it dreams of being just a regular child.

• Der Gesang – L'Âme-Force

The voices of Dralion sing an invented language to which only Cirque du Soleil holds the key. Their mysterious accents echo down through time: L'Âme-Force symbolises ultimate harmony between the four elements.

• Kala

Kala is the heart of the wheel that represents time and the infinite cycle. He is the internal propulsion of the wheel that makes time evolve. It is the ongoing circle of life.

• Musicians

Blending Eastern and Western sounds to create rhythmic and lyrical motifs, the electric and acoustic Dralion score draws its inspiration from classic Indian melodies, weaving in influences from Andalusia, Africa as well as Central and Western Europe. The band is composed of six musicians and two singers who perform live for every performance.